Zmiany, zmiany, zmiany. Kierowca rajdowy Zbigniew Staniszewski nie zwykł stać w miejscu. Kierowcy w końcu nie przystoi. Znany z odcinków rajdowych olsztyński sportowiec romansuje z rallycrossem. Popularny "Stanik" odbył dwie sesje treningowe na torze Motopark Toruń.
Zbigniew Staniszewski: „To taka naturalna chęć poznania czegoś nowego, sportowa ambicja aby spróbować nowych wyzwań. W czasie testów używałem swojej Fiesty R5, ale z całym szeregiem przeróbek. Zakupiliśmy asfaltowe zawieszenie, używaliśmy dwulitrowego silnika o mocy 400 koni mechanicznych. Pierwsze koty za płoty i na pewno nie były to tylko wycieczki do Torunia. Jestem bardzo zadowolony. Pierwszy trening odbyłem w pojedynkę, w czasie drugiego towarzyszyło mi wielu specjalistów rallycrossu. Czasy były dobre, powtarzalność na kolejnych przejazdach nastraja optymizmem.”
Udział w weekendowych eliminacjach Oponeo Mistrzostwa Polski Rallycross w klasie SuperCars to część większego planu. Po testach przyszedł czas na profesjonalne zawody. Po nich zapadnie decyzja odnośnie kontynuacji startów.
„Jak dotąd plan realizujemy w dobrym stylu. Apetyt rośnie w miarę jedzenia więc czas zmierzyć się z trudami zawodów. Co prawda stoimy na przegranej pozycji bo nasze auto będzie ustępowało 550-konnym potworom rywali, ale do nauki to i tak idealne warunki. Muszę nauczyć się jazdy w tłumie, zdobyć więcej doświadczenia, poczuć rywalizację na własnej skórze. Jeżeli moja fascynacja dyscypliną nie zgaśnie, planujemy dokończyć cykl krajowego czempionatu w wypożyczonym aucie. A w nowym sezonie być może zaparkujemy topową maszynę w naszej rajdowni. Cały zespół jest zachwycony nowym projektem. Wszyscy jesteśmy głodni nowych wyzwań. Nie mówię rajdom do widzenia, ale najbliższy czas wiąże z rallycrossem.” – kończy Staniszewski.
Oponeo Mistrzostwa Polski Rallycross to cykl siedmiu eliminacji rozgrywanych na torach w Słomczynie, Toruniu i litewskiej Vilkyciai. Na każdą eliminację składają się biegi eliminacyjne, biegi półfinałowe i finał. Zawody rozgrywane są na zamkniętych torach długości ok. 1 kilometra o mieszanej asfaltowo-szutrowej nawierzchni. Więcej – www.rallycross.com.pl