A jednak Kajetan Kajetanowicz. To on po raz drugi został zwycięzcą Rajdu Polski, ale po walce, która do samego końca trzymała w ogromnym napięciu. Triumfator na mecie jechał w niedziele znakomicie, ale jak to w sporcie samochodowym bywa skorzystał z niedyspozycji dotychczasowego lidera Michała Bębenka i pecha Krzysztofa Hołowczyca, który przebił oponę i stracił ponad 5 minut. To cały urok sportów samochodowych, gdzie trudno przewidzieć do końca przebieg wydarzeń.
Na liście startowej 68. Rajdu Polski znalazły się ostatecznie 44 załogi. Do Mikołajek nie przyjechał aktualny lider klasyfikacji mistrzostw Europy, Luca Betti. Mimo przesunięcia terminu zawodów z wiosny na wczesną jesień, Rajd Polski ma być rozgrywany przy słonecznej pogodzie. Tegorocznego zwycięzcę poznamy w niedzielne popołudnie 25 września ok. godz. 16.30.
Piątek
Wyniki Superoesu „Mikołajki)
Klasyfikacja ERC
1 KAJETANOWICZ/ BARAN Subaru 2 Impreza A.Polski 1:50,2
2 GRZYB/ SIATKOWSKI Peugeot Super 2000 Speedstar 1:50,5 +0,3
3 KOŚCIUSZKO/ SZCZEPANIAKMitsubishi Lancer Evo X KS PROF. 1:50,8 +0,3
4 OLEKSOWICZ/ OBRĘBOWSKI Ford +0,8 Fiesta S 2000 A.Rzemieślnik 1:51,0 +0,2
5 SOŁOWOW/ BARAN Ford Fiesta S 2000 A.Kielecki 1:51,5 +0,5
6 ROSSETTI/CHIARCOSSI Fiat Abarth Grande Punto ACI 1:52,2 +0,7
7 BĘBENEK/ BĘBENEK Mitsubishi Lancer Evo X A.Orski 1:52,4 +0,2
8 KUZAJ/ DRAHAN Mitsubishi Lancer Evo X A.Polski 1:52,5 +0,1
9 RZEŹNIK /MAZUR Peugeot 207 Super 2000 A.Rzeszowski 1:52,6 +0,1
9 HOŁOWCZYC/ KURZEJA Subaru +2,4 Impreza A.Polski 1:52,6 +0,0
11 TYPA/ GERBER Mitsubishi +2,5 Lancer Evo IX A.Rzemieślnik 1:52,7 +0,1
12 STANISZEWSKI/ BOBA Mitsubishi +3,8 Lancer Evo IX A.Polski 1:54,0 +1,3
Klasyfikacja RSMP
1 KAJETANOWICZ/ BARAN Subaru S2/R4 Impreza TMR A.Polski 1:50,2
2 GRZYB/ SIATKOWSKI Peugeot +0,3 S2/R4 207 Super 2000 Speedstar 1:50,5 +0,3
3 KUCHAR/ DYMURSKI Mitsubishi +0,4 Lancer EVO VHR P Rallyland 1 1:50,6 +0,1
4 KOŚCIUSZKO/ SZCZEPANIAK Mitsubishi +0,6 S2/R4 Lancer Evo X KS PROF. 1:50,8 +0,2
5 OLEKSOWICZ/ OBRĘBOWSKI Ford +0,8 S2/R4 Fiesta S 2000 A.Rzemieślnik 1:51,0 +0,2
6 SOŁOWOW/ BARAN Ford +1,3 S2/R4 Fiesta S 2000 A.Kielecki 1:51,5 +0,5
7 ROSSETTI/ CHIARCOSSI Fiat +2,0 Abarth Grande Punto S2/R4 ACI 1:52,2 +0,7
8 BĘBENEK/ BĘBENEK Mitsubishi +2,2 S2/R4 Lancer Evo X RS A.Orski 1:52,4 +0,2
9 KUZAJ/ DRAHANMitsubishi S2/R4 Lancer Evo X A.Polski 1:52,5 +0,1
10 HOŁOWCZYC/ KURZEJA Subaru +2,4 S2/R4 Impreza A.Polski 1:52,6 +0,1
10 RZEŹNIK/ MAZUR Peugeot +2,4 S2/R4 207 Super 2000 A.Rzeszowski 1:52,6 +0,0
12 TYPA/ GERBER Mitsubishi +2,5 Lancer Evo IX N4 A.Rzemieślnik 1 1:52,7 +0,1
13 STANISZEWSKI/ BOBA Mitsubishi +3,8 Lancer N4 A.Polski 2 1:54,0 +1,3
Sobota
Zaledwie dziewięć dziesiątych sekundy dzieli Krzysztofa Hołowczyca od Michała Bębenka po sobotnich odcinkach specjalnych 68. Rajdu Polski. Olsztynianin doskonale pojechał pierwszą część sobotnich zmagań i był liderem. Oczywiście tak mała różnica jeszcze bardziej zaostrza rywalizacje przed niedzielą, kiedy odbędą się decydujące próby. Trzeci w klasyfikacji jest dwukrotny wicemistrz starego kontynentu, Michał Sołowow, który dał próbkę swych możliwości w Kruklankach.
Po tym OS-ie przesunął się o kilka pozycji.Walka jest niezwykle zacięta Różnica między liderem, a piątym w klasyfikacji Kajetanem Kajetanowiczem (Subaru Impreza) wynosi jedynie 9,5 s.
Sobotni etap 68. Rajdu Polski liczył pięć odcinków specjalnych. Po najlepszym czasie na próbie Jagodne, na czoło klasyfikacji wysunął się Hołowczyc. Za jego plecami cały czas jechał zwycięzca Rajdu Polski z 2008 r. Michał Bębenek, który wyszedł na prowadzenie dopiero po kończącym etap superoesie Mikołajki.
Co ciekawe, każda próba padła łupem innego zawodnika. Na rozpoczynających sobotnie zmagania Ławkach najszybszy był aktualny mistrz Polski, Kajetan Kajetanowicz (Subaru Impreza). Po zwycięstwie Hołowczyca na Jagodnych, odcinki wygrywali kolejno: Zbigniew Staniszewski (Mitsubishi Lancer Evo IX), Grzegorz Grzyb (Peugeot 207 S2000) i wspomniany Michał Sołowow. Drugi przejazd superoesu Mikołajki najszybciej pokonał Maciej Oleksowicz (Peugeot 207 S2000), który jest na dobrej drodze do odzyskania trzeciego miejsca w klasyfikacji mistrzostw Europy (RME). Najszybszy wśród zawodników zgłoszonych do RME jest Michał Sołowow. Dopiero piątą pozycję w tej kategorii zajmuje dwukrotny mistrz starego kontynentu Luca Rossetti (Abarth Grande Punto).
Wypowiedzi najlepszych
Michał Bębenek – Nie wiem jaka jest taktyka na jutro, mam jeszcze czas, prześpię się i coś wymyślimy, ale na pewno trzeba będzie jechać szybko. Udany dzień, bez większych przygód.
Krzysztof Hołowczyc – Na drugiej pętli troszkę pomyliliśmy się z doborem opon.
Docięliśmy je tak mocno, że nie za wiele z nich zostało i to był błąd. Jutro jest fajny dzień, udało się wrócić w niezłym tempie.
Niedziela
A jednak Kajetan Kajetanowicz. To on po raz drugi został zwycięzcą Rajdu Polski, ale po walce, która do samego końca trzymała w ogromnym napięciu. Triumfator na mecie jechał w niedziele znakomicie, ale jak to w sporcie samochodowym bywa skorzystał z niedyspozycji dotychczasowego lidera Michała Bębenka i pecha Krzysztofa Hołowczyca, który przebił oponę i stracił ponad 5 minut.
Przed ostatniem OS-em po przejechaniu ponad 200 km odcinków specjalnych różnica między czołową dwójką (Kajetanowicz-Sołowow) wynosiła zaledwie 3,3 s. Ostatecznie drugie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Polski odniósł aktualny mistrz kraju, Kajetan Kajetanowicz. Michał Sołowow zgarnął komplet punktów do klasyfikacji Mistrzostw Europy.
Na podstawie strony 69 Rajd Polski
Klasyfikacja końcowa 68 Rajdu Polski
1 Kajetanowicz/Baran – Subaru Impreza 2.09.07.6
2 Sołowow/Baran – Ford Fiesta s 200 – strata + 10.3
3 Grzyb/Siatkowski – Peugeot 201 Super 2000 + 26.3
4 Bębenek/Bębenek – Mitsubishi Lancer Evox + 56.0
5 Rossetti/Chiarossi (Włochy) – Fiat Abarth Grande punto + 4.27.9
6 Ruta/Rozwadowski – Paugeot 207 Super 2000 +4.55.1
7 Chuchała/Heller – Subrau Impreza STI +5.04.5
8 Tlustak/Skaloud (Czechy) – Skoda Fabia s 2000 +12.02.8
9 Holowczyc/Kurzeja – Subaru Impreza +13.08.3
10 Oleksowicz/Rathe – Subaru Impreza STI + 14.07.4
{vsig}subaru24{/vsig}