Stowarzyszenie Sportu Szkolnego „Juvenia” oraz Ośrodek Sportu i Rekreacji proponują dziewczętom i chłopcom czwartych klas szkół podstawowych Olsztyna przygodę z futbolem – Mikołajkowy Turniej Halowej Piłki Nożnej 2015”. Impreza odbędzie się w Uranii w sobotę (5 grudnia). Początek turnieju dziewcząt o g. 9.00, chłopców – około 12:00. Mamy nadzieję, że rywalizacji na boisku towarzyszyć będzie doping kibiców
W tym roku, oprócz turnieju piłkarskiego, dzieci, które przyszły z rodzicami kibicować nieco starszym koleżankom i kolegom będą mogły uczestniczyć w zabawie z elementami sportowej rywalizacji przygotowanej przez uczniów Gimnazjum nr 7.
REGULAMIN TURNIEJU HALOWEJ PIŁKI NOŻNEJ
§ 1. ORGANIZATORZY
1. Organizatorami Turnieju Halowej Piłki Nożnej „Mikołaj 2015” są: Stowarzyszenie Sportu Szkolnego „Juvenia” i Ośrodek Sportu i Rekreacji w Olsztynie, współorganizatorem Gimnazjum nr 7.
2. Zadanie jest finansowane przez Urząd Miasta w Olsztynie.
3. Biuro organizacyjne zawodów prowadzi Ośrodek Sportu Rekreacji.
4. Turniej odbędzie się 5 grudnia 2015 roku /sobota / w hali „Urania”.
Początek turnieju dziewcząt o 9:15, chłopców – około 12:00.
O harmonogramie spotkań zainteresowani zostaną powiadomieni oddzielnym komunikatem
§ 2. WARUNKI UCZESTNICTWA
1. Zgłoszenia do fazy eliminacyjnej halowego turnieju piłkarskiego „Mikołaj 2015” mogą dokonywać szkoły podstawowe Olsztyna. Zgłoszenia będą przyjmowane drogą elektroniczną lub faxem, pod adresem biura organizacyjnego, 10-558 Olsztyn, ul. Żołnierska 13a (tel./fax. 89 527-02-27, e-mail: andrzej.pszczolkowski@osir.olsztyn.pl ), w nieprzekraczalnym terminie do 15 listopada br.
1.Organizatorzy dopuszczają do udziału w turnieju 9 dziesięcioosobowych drużyn chłopców i 6 dziesięcioosobowych dziewcząt.
2. O udziale w eliminacjach decyduje kolejność zgłoszeń.
3. Turniej organizowany jest dla uczniów szkół podstawowych Olsztyna /rocznik 2005 i młodsi/.
4. Każda drużyna biorąca udział w turnieju oraz każdy jej zawodnik(czka) winni posiadać właściwe ubezpieczenie.
5. Każdy zawodnik(czka) zobowiązany(a) jest posiadać ważną legitymację szkolną ze zdjęciem. Zawodnicy(czki) mogą reprezentować tylko te szkoły, do których uczęszczają.
6. Każdy zawodnik(czka) zgłoszony(a) do udziału w turnieju może reprezentować barwy tylko jednej szkoły we wszystkich rundach turnieju.
7. Każda drużyna biorąca udział w turnieju musi posiadać opiekuna, który w jego trakcie odpowiada za zawodników oraz posiadanie dokumentacji drużyny zgodnej z regulaminem.
8. Opiekunowie drużyn zobowiązani są posiadać w czasie zawodów listę zawodników reprezentujących szkołę potwierdzoną przez dyrektora szkoły, aktualne badania lekarskie (karta zdrowia lub lista potwierdzona przez lekarza) oraz zgodę rodziców.
9. Opiekunowie drużyn zobowiązani są do okazania organizatorom dokumentów (wymienionych w pkt. 5 i 9)
10. Udział w meczu zawodnika reprezentującego szkołę, do której nie uczęszcza, spowoduje wykluczenie reprezentacji szkoły z rozgrywek.
§ 3. SCHEMAT ROZGRYWEK
1. Eliminacje zostaną rozegrane w grupach: trzy grupy chłopców oraz dwie dziewcząt, po trzy zespoły w każdej z grup, systemem „każdy z każdym”. Przy losowaniu grup eliminacyjnych nie będzie stosowana zasada rozstawiania ekip na podstawie uzyskanych wyników w turnieju w 2014 roku.
2. Do półfinału turnieju chłopców awansują: zwycięzcy grup eliminacyjnych oraz drużyna z najlepszym dorobkiem punktowym z drugiego miejsca w grupie eliminacyjnej. Zestawienia par ½ finału zostanie dokonane drogą losowania, przy zastosowaniu zasady, że w półfinale nie mogą ze sobą zagrać ekipy, które już się spotkały w jednej grupie eliminacyjnej.
3. Do półfinału turnieju dziewcząt awansują po dwa najlepsze zespoły z każdej z grup eliminacyjnych; mecze półfinałowe rozegrane zostaną wg. schematu A1 – B2 i A2 – B1
4. Zwycięzcy meczów półfinałowych zagrają w finale turnieju „Mikołaj 2015”, zaś pokonani zagrają w meczu o 3. miejsce.
5. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany systemu rozgrywek, w przypadku mniejszej niż zakłada, liczby zgłoszeń.
§ 4. PRZEPISY GRY
W turnieju będą obowiązywać następujące przepisy halowej piłki nożnej (futsalu):
a) drużyny grają w 5-osobowych składach: bramkarz i 4 zawodników(czek) z pola.
b) kadra drużyny w czasie meczu może liczyć 10 zawodników(czek) oraz 2 osoby dorosłe. W trakcie meczu, na ławce rezerwowych, może przebywać tylko jeden opiekun.
c) czas trwania meczu wynosi: 1x 8 minut – w spotkaniach eliminacyjnych chłopców i dziewcząt oraz w półfinałach. W meczach o 3 miejsce ora finale -1 x 15 minut.
d) obowiązują „hokejowe” zmiany zawodników(czek), jedynie zmiana bramkarza odbywa się za zezwoleniem sędziego
e) obowiązuje estetyczny strój sportowy, zawodnicy(czki) muszą posiadać na koszulkach numery
f) zawodników(czki) obowiązuje obuwie sportowe (tenisówki, trampki)
g) mecze rozgrywa się piłkami nr 4
h) wymiary boiska: szerokość 20 m, długość 40 m
i) wymiary bramek: 3 x 2 m
j) nie obowiązują przepisy dotyczące pozycji spalonej
k) przy stałych fragmentach gry zawodnicy drużyny broniącej muszą odsunąć się od piłki na odległość co najmniej 5 m
l) przy wprowadzaniu piłki do gry z autu obowiązują zasady: piłka musi całym obwodem znajdować się poza linią boczną boiska oraz wprowadzania piłki do gry nogą.
ł) rzut karny wykonuje się z odległości 7 m od linii bramkowej
m) kary: wykluczenie zawodnika z gry na 1 minutę; za umyślny faul lub niesportowe zachowanie – wykluczenie z meczu
n) w przypadku straty bramki przez zespół ukarany wykluczeniem zawodnika, kara ulega anulowaniu i zawodnik może powrócić do gry/dotyczy to tylko kary minutowej/
2. Zasady punktacji:
Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 2 pkt., za remis 1 pkt., za porażkę 0 pkt.
3. Zasady ustalania kolejności drużyn w tabeli:
a) liczba zdobytych punktów
b) korzystniejsza różnica bramek
c) większa liczba strzelonych bramek
d) wynik bezpośredniego spotkania
e) losowanie
4. W meczach półfinałowych oraz finale, w przypadku remisu o zwycięstwie zadecyduje seria rzutów karnych (po 3 w każdej serii, a w przypadku kolejnego remisu – rzuty karne do pierwszego błędu).
5. Obsadę sędziowską ustala organizator
6. We wszystkich sprawach spornych decyduje organizator.